Recenzie - ''Bohemian Rhapsody - Adevarata biografie a lui Freddie Mercury'', de Lesley Ann Jones

Printre figurile emblematice ale agitatului si controversatului secol XX, cea a lui Freddie Mercury a fost, este si va ramane una aparte. Indragit, controversat, criticat, dar mai ales, adulat de milioane de oameni din intreaga lume, in jurul lui s-a creat o adevarata poveste, mai mult sau mai putin adevarata. Moartea sa prematura, sexualitatea sa, mesajele cantecelor sale, timbrul sau inconfundabil sunt inca subiecte de discutie, si nu sunt prea multi cei care nu au ascultat macar un hit semnat de acesta.

O carte ”curata”, dar reala

Nu este de mirare atunci ca volumul "Bohemian Rhapsody - Adevarata biografie a lui Freddie Mercury", semnat de jurnalista britanica specializata in muzica rock Lesley Ann Jones s-a dovedit a fi un best-seller. In Romania, cartea a fost publicata la editura Nemira, in colectia Yorick de arte ale spectacolului. Pentru cei amatori de senzational, cartea tinde sa dezamageasca. Este o carte ”curata” cum se spune, lipsita de acele picanterii spumoase. In schimb, este poate, cea mai corecta carte despre legenda muzicii rock, Freddie Mercury. Lesley Ann Jones a dovedit o minutiozitate remarcabila, a facut cercetari atente, iar pentru aceasta a discutat cu cei mai apropiati oameni din viata starului rock. Viata acestuia este analizata cu atentie, pornind din copilarie si pana la moarte, dar accentual este, evident, pe perioada anilor 1980, cand formatia incepuse sa se destrame, chiar inainte de spectacolul de la Live Aid care i-a readus in atentia publicului. De la Londra in Zanzibar si India au fost drumurile facute de Lesley Ann Jones pentru a-si desavarsi creatia, dar cu siguranta a meritat din plin.

Freddie, nemuritorul

Atunci cand citesti cartea, ai impresia ca Freddie este undeva prin camera, se plimba nervos dintr-o camera in alta si abia asteapta sa termini si sa te intrebe: ”ei, ce parere ai”? Nu ai niciun moment senzatia ca citesti despre cineva strain, iar cantaretul rock pare mai viu ca oricand, desi de la moartea sa au trecut aproximativ 30 de ani.

Intervuri exclusive

Recenzie - „De vorba cu mine insumi”, de Prentice Mulford Te-ar putea interesa si: Recenzie - „De vorba cu mine insumi”, de Prentice Mulford

Spre deosebire de alte volume dedicate legendei muzicii rock, cel semnat de Lesley Ann Jones este unul aparte, plin de interviuri exclusive, care au darul sa ti-l aduca, din nou, aproape, pe Freddie. Viata sa, cu bune si cu rele este prezentata corect, si simti cum totul te copleseste, iar personalitatea lui Freddie Mercury pare ca si-a pus din plin amprenta si aici. Nu degeaba publicatia The Times scria, despre acest volum, ca "Nimeni nu a surprins mai bine decat Lesley-Ann Jones dualitatea magica si fermecatoare a lui Freddie Mercury”.

Bohemian Rhapsody - Adevărata biografie a lui Freddie Mercury

Gasesti "Bohemian Rhapsody - Adevărata biografie a lui Freddie Mercury" pe:

Live Aid, momentul devenit istorie

Toata lumea stie ce a insemnat pentru Queen concertul Live Aid. Dar, nu numai pentru Queen, ci pentru toti cei care au participat la acel concert, pentru lumea intreaga. De aceea a fost poate de neinteles decizia parintilor lui Freddie de a nu participa la acel concert. In carte, mama sa le explica fanilor care a fost motivul, iar totul este mult mai simplu acum. Un alt neadevar a fost spulberat, urmeaza si altele.

Freddie, asa cum era el

In acest volum, autoarea reuseste un lucru aparte, sa il ofere fanilor atat pe Freddie Omul, cat si pe Freddie Legenda Rock. Primul, un tip destul de retras – in comparatie cu ceilalti, capabil de iubiri patimase, fie ca era vorba de semeni sau de muzica, iar Legenda – un Freddie care era insasi definitia muzicii, a ritmului. Nu sunt multi cantaretii care se pot lauda ca au reusit ca publicul sa vibreze, la unison, cu ei. De fapt, Freddie ar putea fi singurul care sa se laude cu o asemenea performanta. ”Extraordinar”, ar fi cuvantul care ar incerca, sa defineasca, scurt si cuprinzator, ceea ce a fost si este Freddie Mercury. Scurt. Perfect.

Adriana

Nu sunt Comentarii la Recenzie - ''Bohemian Rhapsody - Adevarata biografie a lui Freddie Mercury'', de Lesley Ann Jones