Recenzie - “Intelepciunea psihopatilor”, de Kevin Dutton

Aparuta la Editura Globo, in traducerea Annei-Marie Pacurar, “Intelepciunea psihopatilor”, semnata de Kevin Dutton, naste o mare intrebare, pe care si-o adreseaza toti cei care citesc cartea: oare exista un psihopat in fiecare dintre noi? Si, mai ales, cati dintre cei care au avut curajul sa isi adreseze aceasta intrebare, dau dovada de acelasi curaj si incearca sa se opreasca o clipa si sa incerce sa se analizeze si sa observe daca este sau nu adevarat. Oare, in anumite situatii, cu totii gandim asemenea unor psihopati, si nici macar nu ne dam seama ca facem acest lucru?

Cititorul are liberul arbitru

Majoritatea oamenilor sustin ca nu ar fi niciodata capabili de o crima sangeroasa. Dar oare, asa este, sau undeva, in adancul fiintei noastre, se gaseste un criminal in serie care abia asteapta momentul potrivit pentru a iesi la suprafata si a se dezlantui feroce? Greu de spus, intr-adevar. Spre deosebire de alte volume, volumul “Intelepciunea psihopatilor”, semnat de Kevin Dutton, nu este unul care sa dea verdict clare, sa spuna cu siguranta ca detine adevarul, sau ca exista un test psihologic prin care sa reiasa clar daca suntem sau nu psihopati. Cititorul are aici ultimul cuvant, el este cel care isi face propria parere dupa ce a terminat de lecturat cartea.

Oamenii de succes, mai aproape de eticheta de psihopati?!

Citind cartea, intri intr-o lume aparte, a oamenilor de succes, sip e care nu te-ai fi gandit aproape niciodata ca poti sa ii incadrezi in aceasta categorie, cea a psihopatilor. Cu toate acestea, in cartea lui Kevin Dutton, descoperim cu surprindere ca se potrivesc aproape perfect profilului. Avem de a face cu un industrias de top, un chirurg foarte bun in meseria lui, un recrut pentru trupele speciale, un preot si un ziarist. Asadar, oameni diferiti, cu preocupari, anturaje, pasiuni, credinte diferite. Si totusi, sunt legati prin ceva anume…

Lipsa emotiilor

Ceea ce ii uneste pe “protagonistii” cartii semnate de Kevin Dutton, este lipsa emotiilor. O insusire cu atat mai surprinzatoare atunci cand vine vorba, de exemplu, despre prelat, despre care in niciun caz nu puteai gandi asa ceva. Mai degraba ii vedeai in stare de aceasta lipsa de empatie pe toti ceilalti. Dar, in fine, din cauza acestei lacune, apar si anumite reactii ale personajelor, pe care le puteti descoperi doar citind aceasta carte.

Recenzie – “Fratele meu canabisul” de Steven Wishnia Te-ar putea interesa si: Recenzie – “Fratele meu canabisul” de Steven Wishnia

Oricine poate fi un psihopat?

In acest volum, Kevin Dutton nu se multumeste doar sa semnaleze ceea ce este evident si sa aduca unele exemple care sa vina in sprijinul ideii sale. Dimpotriva, el refuza raspunsurile prea usoare si prefera sa “sape” ceva mai adanc. Si, desi nu ofera o concluzie stricta, scrisa, prin care sa afirme cu certitudine aceasta afirmatie, el lasa sa se inteleaga ca oricine poate fi un psihopat, inclusiv cei care se auto declara optimisti incurabili. Cu toate acestea, sustine autorul, nu trebuie sa vedem acest lucru ca fiind neaparat ceva rau. In conditiile in care omul stie cum sa “jongleze” cu respectivul comportament, anumite simptome specifice psihopatilor, pot fi chiar beneficice pentru omul obisnuit. Daca are sa nu dreptate, ramane sa va convingeti si singuri, citind aceasta carte. Va da de gandit si, cu siguranta, veti privi altfel pe cei din jur, dupa terminarea ei. Cu toate acestea, “Intelepciunea psihopatilor”, de Kevin Dutton nu a fost privita cu ochi buni de multi dintre cei care au citit-o, iar unii dintre ei chiar au contestat cele afirmate in paginile ei. Ramane sa va convingeti singur de partea cui va situati, asa ca daca vreti sa aveti subiect de reflectie pentru perioada urmatoare, trebuie doar sa cititi “Intelepciunea psihopatilor”, de Kevin Dutton

Adriana

Nu sunt Comentarii la Recenzie - “Intelepciunea psihopatilor”, de Kevin Dutton

×